Clubhuis

Het clubhuis en de daarbij behorende horeca wordt gerund door clubhuiscommissie. Zij

-          deelt (vaste) vrijwilligers, assisterende teams en ouders in voor de bardiensten

-          bepaalt het aanbod

-          houdt de voorraad op peil

-          verzorgt al het eten en drinken

-          is verantwoordelijk voor (het onderhoud en schoonhouden van) de faciliteiten in het clubhuis en op het terras.

-          coördineert het gebruik voor speciale evenementen/doeleinden/vergaderingen

 

Bij vragen over het gebruik van de faciliteiten, speciale wensen t.a.v. eten en/of drinken, teamborrels, -lunches en -maaltijden kan contact opgenomen worden met bar@apeldoornsemhc.nl, Gea Eleveld

 

Zie hieronder voor:

Openingstijden

Barbezetting

Horeca

Alcoholbeleid

Vacatures en MAStage

Corvee

 

 

Openingstijden:

Tijdens de veldcompetitie en bedrijvenhockey is het clubhuis op volgende tijden geopend en is er barbezetting aanwezig:

Maandag 16.00 – 23.30 uur

Dinsdag 16.00 – 23.30 uur

Woensdag 13.45 – 23.30 uur

Donderdag 16.00 – 23.30uur

Vrijdag 14.45 – 00.30 uur

Zaterdag & Zondag:  1 uur voor aanvang eerste thuiswedstrijd tot 1 uur na het einde van de laatste thuiswedstrijd.

 

Buiten de veldcompetitieperiode is er een aangepast openingsschema:

-          Tijdens de trainingen en oefenwedstrijden is er altijd toegang tot de ballenhokken, de kleedkamers, het keepershok, de verlichting , de EHBO-kist en het blessure-ijs.

-          Bij meerdere oefenwedstijden op een dag en op speciaal verzoek zal ook de bar bezet zijn.

Houd de site in de gaten voor de actuele openingstijden.

 

Indien een team of commissie gebruik wil maken van het clubhuis buiten de openingstijden dan graag even een mail naar bar@apeldoornsemhc.nl

 

Barbezetting

- Vaste bezetting bar en keuken:

Op de werkdagen zijn er vaste vrijwilligers die de bar runnen tijdens de openingstijden.  De keuken is niet open, enkel op verzoek.

 

Op zaterdag en zondag,  als er (competitie)wedstrijden zijn,  is er altijd een coördinerend commissielid aanwezig en wordt de keuken bemand door onze keukenbrigade. Dit is een vaste poule bestaande uit (jeugd)leden en stagiairs.

 

Op zaterdag wordt de bardienst aangevuld met 2 ouders van kinderen uit de (jongste) jeugdteams. Hiervoor wordt een barrooster opgesteld zodra de competitie bekend is. Ouders van JJ-teams draaien altijd bardienst van 8.30 tot 11.30 uur en het team wordt 1 x per seizoen opgesteld. Ouders van Jeugdteams draaien een  bardienst van 1 ½ uur, in de regel tijdens de wedstrijd van hun kind, en elk team wordt maximaal 4 x per jaar ingedeeld. Deze bardienst is verplicht. Teammanagers en/of –coaches worden verzocht om de ouders in te delen, dan wel er op toe te zien dat de bardienst wordt vervuld.

 

Op de zondag  wordt de vaste bezetting aangevuld met 2 spelers uit een senioren- of veteranen team. Hiervoor wordt een barrooster opgesteld zodra de competitie bekend is. Ingedeelde teams draaien bardienst ca. 30 minuten na hun wedstrijd en voor maximaal 1 1/5 uur. Elk team wordt even vaak per seizoen opgesteld. Deze bardienst is verplicht.

 

Het barrooster verschijnt op de site en in de persoonlijke digitale mixer zodra de competitiedata en -tijden bekend zijn.

 

- Barrooster

volgt

 

Horeca:

De gezonde kantine.

Op AMHC streven we erna om, naast het gangbare kantine-aanbod, ook gezonde(re) varianten aan te bieden. In de weekenden is er daarom altijd fruit, zoals bananen en appels. We hebben, op de zaterdag al vanaf 9.00 uur, verse broodjes en croissants van Echte Bakker Keurhorst (Waldkorn en volkoren) en werken we met vers beleg, sla, tomaten en komkommer. De teamlunches bestaan uit broodjes gezond en volkorenbollen. 

 

Om zowel de kosten en de organisatie behapbaar te houden bieden we de volgende mogelijkheden aan:

 

Warme maaltijden:

Hoe leuk en gezellig is het als er, b.v. na een training of aan het einde van het seizoen, een gezonde maaltijd gegeten kan worden met het team op AMHC.  Het volgende is mogelijk:

 

Bring Your Own (alleen op werkdagen):

-          De maaltijd wordt door begeleiding/ouders gemaakt en geserveerd. Er mag gebruikt gemaakt worden van de keuken (s.v.p. opgeruimd en schoon achterlaten)

-          het team/de ouders dekken zelf de tafel en zetten alles klaar. Er mag gebruik gemaakt worden van borden, bestek, servetten van AMHC.

-          het team/de ouders ruimen de tafel af en zetten de borden/bestek/pannen in de keuken. Maken de tafel schoon. Zetten alles weer in originele staat.

-          bestek, borden en pannen worden door team/ouders (max. 2) schoon gemaakt alvorens het in de spoelmachine wordt gezet.

-          bardienst verzorgt spoelen, drogen en opbergen.

-          per keer wordt 10 euro afgerekend aan de bar (“vergoeding eigen maaltijd”)

-          s.v.p. datum en tijd vooraf doorgeven op bar@apeldoornsemhc.nl

 

AMHC-menu:

-          de maaltijd wordt geheel verzorgd door AMHC.

-          Begeleiding geeft uiterlijk 2 dagen van tevoren aan om hoeveel personen het gaat.

-          het team (max. 2 leden) ruimt de tafel af en zetten de borden/bestek in de keuken. Maken de tafel schoon. Zetten alles weer in originele staat.

-          bardienst verzorgt spoelen, drogen en opbergen.

-          Kosten per persoon zijn Euro 4,=. Het opgegeven aantal wordt afgerekend aan de bar op de dag zelf.

-          s.v.p. datum en tijd vooraf doorgeven op bar@apeldoornsemhc.nl.

 

Zaterdaglunch:

We willen graag alle teams de mogelijkheid bieden om na de wedstrijd gezamenlijk te lunchen op de club, al of niet met de tegenstander.  Op AMHC hebben we gekozen voor de “gezonde lunch”:

-          Waldkorn- en bruine broodjes (van Bakker Keurhorst) en gezond beleg. Samenstelling kan wisselen per keer. Er is gerekend met 2 broodjes p.p.

-          Deze lunch wordt geheel verzorgd door AMHC.

-          Teambegeleiding wordt verzocht toe te zien dat er gezamenlijk wordt gegeten, iedereen ongeveer evenveel nuttigt en de boel opgeruimd wordt achtergelaten.

-          De kosten zijn euro 20,= voor één team en euro 40,=. voor twee teams.

-          Af te rekenen aan de bar(“teamlunch”) op de dag zelf.

-          Graag mailen (uiterlijk maandag voorafgaande aan de wedstrijd naar bar@apeldoornsemhc.nl.) Ook voor speciale wensen.

 

Teamborrel:

Als het al wat later in de middag is, of team zijn niet zo van de lunch, dan kunnen we uiteraard borrelplateau’s aanbieden. We hebben meerdere mogelijkheden:

 

Teamschotel LARGE                                            Euro 40,=

-     1 kilo kaas in blokjes 

-     2 soorten worst (leverworst+ Gelderse worst in plakjes)

-     24 bitterballen

-     6 frikadellen in stukjes

-     30 miniloempia ‘s

-     + sausjes

 

Teamschotel SMALL                                            Euro 20,=

-     1/2 kilo kaas in blokjes         

-     1 soort worst (leverworst OF Gelderse worst in plakjes)    

-     12 bitterballen

-     3 frikadellen in stukjes

-     15 miniloempia’s

-     + sausjes

 

Teamschotel GEZOND                 Euro 40,=

De samenstelling van deze schotel wordt per keer ingevuld/ingekocht, afhankelijk van het weer, het tijdstip en in overleg. Dit kunnen b.v. sandwiches zijn, turks brood met tapenade’s en salades, kaasjes, meloen, tomaatje, komkommer ed.

 

Andere varianten zijn bespreekbaar. Er is heel veel mogelijk binnen onze club! Voor speciale momenten b.v. afsluiten van het seizoen of het vieren van een kampioenschap, kan er ook gebruik gemaakt worden van de BBQ’s. Details en de prijs worden dan vooraf besproken.

 

Wat dus niet (meer) kan is het meenemen van eigen lunches, maaltijden, borrelhappen, drinken, dit te laten cateren door een externe partij of te laten verzorgen door ouders/begeleiding tenzij van tevoren overlegd.

 

Onze koelingen  en vriezers zijn niet beschikbaar voor zelf meegebrachte producten, tenzij overlegd. Gebruik van pannen, schalen, bestek e.d. vanzelfsprekend ook enkel in overleg. Bar en keuken zijn alleen toegankelijk voor bar- en keukenpersoneel en leden/trainers die hiervoor toestemming hebben.

 

Alcoholbeleid

Wij schenken geen alcohol aan leden en bezoekers die jonger zijn dan 18 jaar. De

gemeente Apeldoorn controleert of verenigingen zich aan de wet houden. De sportclubs kunnen een  flinke boete krijgen wanneer wij toch alcohol verkopen aan leden en bezoekers onder de 18 jaar. Ook kunnen  jongeren onder de 18 jaar die op het terrein of in het clubhuis van AMHC alcohol bij zich hebben een boete krijgen. Zij hebben dan namelijk alcohol in hun bezit in de openbare ruimte en dat is strafbaar onder de 18 jaar.

 

Hoe gaan wij daarmee om op AMHC:

- De barmedewerkers kunnen vragen naar een ID. Hierdoor kunnen we beter garanderen dat we geen alcohol verkopen onder de 18 jaar.

- Het zelf meenemen van alcoholische dranken is (nog steeds) niet toegestaan, ongeacht de leeftijd.

- Een volwassene of jongere boven de 18 jaar mag geen alcohol kopen bij de bar en doorgeven  aan een jongere die nog geen 18 jaar is. Mocht dit wel gebeuren dan zal het bestuur in gesprek gaan met betreffende personen en bij niet naleving een sanctie opleggen aan de persoon boven de 18 jaar en de persoon onder de 18 jaar.

 

Alcohol wordt geschonken op:

- maandag t/m donderdag vanaf 18.00 uur

- vrijdag en zaterdag vanaf 15.00 uur

- zondag tijdens openingstijden.

 

Vacatures en MAStage

Binnen de barcommissie van AMHC zijn wij we nog op zoek naar versterking! Zo zijn we nog op zoek naar

-          Gastvrouwen/-heren

-          iemand die verantwoordelijk is voor het aanbod en de daarbij behorende inkoop.

-          Bar-coördinatoren voor de zaterdag (8.00 – 12.00 uur, alleen in competitieweekenden)

-          Een Evenementen-coördinator

Nieuwsgierig naar de inhoud van een functie? Neem dan contact op met Gea Eleveld, bar@apeldoornsemhc.nl

 

Middelbare scholieren, al dan niet lid van AMHC,  kunnen ook hun MASstag vervullen op AMHC. Ze worden dan ingezet voor de keuken. Aanvragen indienen bij….. De barcommissie neemt dan contact met je op.